Promocja miasta Zakopane
  • "Zakopane – jedno miasto pełnia wrażeń", to hasło promujące Zakopane. Sukces turystyczny potwierdziły niezależne badania, opublikowane przez Polską Organizację Turystyczną i Ministerstwo Sportu i Turystyki, a także serwisy eholiday.pl i nocowanie.pl. Kolejne lato zostało uznane przez portale rezerwacyjne za sukces Zakopanego jako najczęściej rezerwowanej miejscowości w Polsce.

 

  • Miasto zatroszczyło się o ład przestrzenny - zrezygnowano z pewnych form reklamy. Zgodnie z uchwałą nad ulicami nie wiszą już szpecące banery.

 

  • Sposób informowania o wydarzeniach został uporządkowany. Postawiono ujednolicone drewniane tablice informacyjne oraz zawieszono kute ramki na flagi, które wkomponowały się w przestrzeń miasta. Plakaty informacyjne umieszczane są w ramkach porządkujących przestrzeń słupów ogłoszeniowych. Na terenie miasta pojawiła się też nowoczesne citylighty.

 

  • Sezon letni 2016 należał do wyjątkowo udanych pod względem odwiedzających nas Turystów. Portal trivago.pl i gazeta Rzeczpospolita podały, iż Zakopane zajęło pierwsze miejsce wśród polskich miejscowości turystycznych. 

 

  • Sezon wakacyjny 2017 był rekordowy pod względem liczby osób odwiedzających Zakopane i Tatry. Centra Informacji Turystycznej ZCK obsłużyła ok. 50 tys. turystów; wspierały ich informacją, dostępem do internetu, dbając także o zaplecze wydawnicze.

 

  • Ułatwiliśmy dostępność i poprawiliśmy jakość informacji o mieście. Naszym celem było poszerzenie informacji o inicjatywach i wydarzeniach budujących markę. W tym celu opracowaliśmy koncept informatorów Zakopane.pl dla turystów oraz mieszkańców.

 

  • Efektem budowania wizerunku miasta są liczne publikacje w mediach poświęcone miastu. Latem 2017 media były naszymi ambasadorami. Ukazało się ok. 98 tysięcy informacji o Zakopanem, co stanowi ekwiwalent wartości medialnej ok. 145 mln zł (dane bez reklam) – raport IMM.

 

  • Na antenie TVP1 gościł co tydzień program „Na szlaku wydarzeń”, który otrzymał nagrodę na Ogólnopolskim Przeglądzie i Konkursie dziennikarskim. Na ogólnopolskiej antenie TVP3 emitowany był program „Pod Tatrami”. W każdą sobotę lata swoje studio w Zakopanem otwierało Polskie Radio. Wspierała nas prasa ogólnopolska i regionalna.

 

  • Największym wydarzeniem medialnym był Sylwester z TVP2, równolegle ogólnopolska antena TVP 3 nadawała program sylwestrowy z Zakopanego.

 

  • Miasto wspierało lub współorganizowało wydarzenia takie jak Festiwal Muzyka na Szczytach, cykl koncertów Hey Fest, Wierchowe Spotkania „Andrzej Brandstatter z Przyjaciółmi”, VISA Kino Letnie, Festiwal Spotkania z Filmem Górskim, Joy Ride Zako Days i Joy Ride Night Downhill, Tour de Pologne Mężczyzn i Tour de Pologne Kobiet, Puchar Burmistrza Zakopanego w tenisie ziemnym, Turniej Badmintona, cykl pikników z inicjatywy Rady Miasta „3 x 30 x 130” oraz akcję Czyste Tatry.  

 

  • Wspólnie z Towarzystwem Gimnastycznym Sokół oddaliśmy w ręce publiczności pierwsze kino studyjne w Zakopanem „Kino Miejsce”.

30 czerwca 2018

Źródło: zakopane.eu